چاپ دو مقالۀ ISI و همکاری در نگارش کتابی از انتشارات De Gruyter توسط آقای دکتر میرحسینی

21 06 2016 00:00
کد خبر : 12278253
تعداد بازدید : 3

<p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;">دو مقالۀ آقای دکتر سید عبدالحمید میرحسینی عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی که قبلا برای چاپ در دو مجلۀ ISI &nbsp;پذیرفته شده بود، در این مجلات به چاپ رسید. </p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;">یکی از این مقالات با عنوان "علاقه به گویش محلی در عین بی&zwnj;اعتنایی به آن در متن زندگی: نگاهی به فرهنگ زبانی مازندرانی-فارسی در شمال ایران" در مجلۀ Language Problems and Language Planning (انتشارات John Benjamins) به چاپ رسیده است و به این موضوع می&zwnj;پردازد که با وجود گرایش احساسی مثبت و ابراز علاقۀ بسیار نسبت به زبان&zwnj;های محلی، فرهنگ زبانی واقعی موجود در بین گویشوران این &zwnj;زبان&zwnj;ها ممکن است متمایل به زبان&zwnj; رسمی باشد که این امر پیامدهای فرهنگی خاص خود را خواهد داشت.</p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;">(<a href="https://benjamins.com/#catalog/journals/lplp.39.2.03mir/details">https://benjamins.com/#catalog/journals/lplp.39.2.03mir/details</a>)</p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: justify;">مقالۀ دیگر با عنوان "ایدئولوژی&zwnj;های آموزش زبان انگلیسی در آگهی&zwnj;های روزنامه&zwnj;&zwnj;&zwnj;ای در ایران" به موضوع نگرش&zwnj;های غیر واقعی نسبت به یادگیری زبان انگلیسی منعکس شده در تبلیغات تجاری مؤسسات آموزش زبان می&zwnj;پردازد. این مقاله در مجلۀ Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education (انتشارات(Taylor and Francis &nbsp;به چاپ رسیده است. </p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: right;">(<a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01596306.2014.918462">http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01596306.2014.918462</a>)</p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: right;">&nbsp;و همچنین مقالۀ ایشان برای چاپ به عنوان فصلی از کتاب Isms in language education پذیرفته شد.</p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: right;"> </p> <p> </p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: right;">این کتاب که توسط دکتر دیمین ریورز (دانشگاه فیوچر هاکوداته، هوکایدو، ژاپن) و دکتر کرین زاتزمن (دانشگاه سوتهمپتون، انگلستان) در حال تدوین است و در سپتامبر سال میلادی جاری توسط انتشارات De Gruyter (برلین، آلمان) چاپ می&zwnj;شود، در هفده فصل به مباحث ایدئولوژی&zwnj;ها و گفتمان&zwnj;های غالب در آموزش زبان می&zwnj;پردازد.</p> <p> </p> <p> </p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: right;">فصل نگارش یافته توسط دکتر میرحسینی&nbsp; با بررسی برخی از این ایدئولوژی&zwnj;ها در پژوهش&zwnj;های مربوط به آموزش زبان انگلیسی، این مسأله را مطرح می&zwnj;کند که گرایش به مفاهیم علوم پایه یکی از ریشه&zwnj;های اساسی برخی نگرش&zwnj;های محدود&zwnj;کنندۀ مسلط در زمینۀ آموزش زبان است. </p> <p> </p> <p dir="RTL" style="direction: rtl; unicode-bidi: embed; text-align: right;">(فایل پیوست مربوط به اطلاع رسانی دربارۀ کتاب مذکور در سایت ناشر است.)&nbsp; </p> <p> </p> <p> </p> <p><br /> </p>