..:: امكانات » سايت رايانه شمس ::..
دوشنبه 04 بهمن 1395







  
سایت رایانه شمس

   اولین سایت دانشکده ادبیات، در سال 1383 پس از جابجائی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه از محل ساختمان دانشکده، فعالیت خود را بصورت مستقل آغاز نمود. در ابتدا سایت شامل یک سالن جهت استفاده دانشجویان بود، که پس از مدتی تحت مسئولیت سرکار خانم نرگس جعفری و پیگیری و نظارت رئیس محترم وقت دانشکده، سرکار خانم دکتر انسیه خزعلی؛ با تغییرات متعدد و افزایش فضای آن به دو سالن برای دانشجویان کارشناسی و دانشجویان کارشناسی ارشد، مورد توسعه قرار گرفت.

    

   از جمله خدمات سایت در آن زمان می توان به:

- ارائه خدمات اینترنت به کلیه کاربران شامل: اساتید، کارکنان و دانشجویان

- پشتیبانی، عیب یابی و رفع عیب سخت افزاری و نرم‌افزاری کلیه رایانه‌ها، تجهیزات جانبی و کمک آموزشی موجود یا وابسته به دانشکده

- پشتیبانی از وب سایت دانشکده و اطلاع رسانی موضوعات مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

- اطلاع رسانی و پیگیری‌های مربوطه به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل: تعمیر، خرید و تعویض قطعه ، و اسقاط دستگاه‌ها

- ارائه خدمات به واسطه نرم‌افزارهای کاربردی و Office و... ؛ ارائه ملزومات نظیر لوح‌های فشرده آموزشی و کمک آموزشی به دانشجویان

- ارائه آموزشها و راهنمائی‌های لازم یا ممکن به کلیه کاربران شامل: اساتید، کارکنان و دانشجویان

و ... را نام برد.

 

   در سال 1388 با توجه به تجهیز دانشکده به مرکز چند رسانه‌ای و افزایش نیاز به نظارت و پشتیبانی رایانه‌های موجود در دانشکده، مقرر شد تا سایت دانشکده با همکاری آقای پرهام استادحسین با هدف خودکفائی و کاهش وابستگی دانشکده به کمک و همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر پشتیبانی شبکه و سیستم‌های رایانه‌ای، و توسعه خدمات کمک آموزشی؛ فعالیت‌های خود را با کمیت و کیفیت فراتری ادامه دهد.

   پس از آغاز به کار ایشان و بررسی‌های انجام شده و شناسائی برخی از ضعف‌ها و نواقص، چندین طرح در جهت بهینه سازی سایت دانشکده و گسترش خدمات کمک آموزشی، توسط ایشان ارائه و مورد اجرا قرار گرفت که مراتب در لینکی با عنوان "خدمات افزوده" قابل مشاهده می باشد.

   از جمله اهداف اخیر سایت دانشکده، می‌توان: کمک به کاهش اتلاف وقت کارشناسان و کاربران، خود آموزی کاربران در مورد استفاده از برنامه‌های کاربردی و افزایش توانمندی ایشان، کاهش پرسشهای متداول و تکراری ، فراهم آوری امکان رفع مشکلات توسط خود کاربران و کنترل و کاهش هزینه‌های معمول را نام برد؛ که اکثراً در "خدمات افزوده" تأمین شده اند.

کارشناس سایت: پرهام استاد حسین

تحصیلات: مهندس کامپیوتر- سخت افزار(آشنا به زبان های انگلیسی و آلمانی)

تخصص ها: دانش آموخته MBA گرایش IT، مهندسی مایکروسافت MCITP

شماره تماس داخلی: 2320 ، مستقیم: 88045312